» » Noananaviy mustahkamlash darsi.
  • Ko'rildi: 1426
  • Muallif: admin
  • Sana: 22-02-2016, 09:38
22-02-2016, 09:38

Noananaviy mustahkamlash darsi.

Bo'lim: DARS ISHLANMALAR

Darsning borishi:
1. Tashkiliy qism:Oquvchilar bilan salomlashish
Oqituvchi :---Who is on duty today?
Oquvchi: ---Biz sinfda navbatchimiz
Ochilgan gul gunchamiz.
Sinfdagi barchamiz ,
Darsga shay bolalarmiz.
Oqituvchi:---Who is absent today?
Oquvchi: ---Darsda hamma bor.
Oqituvchi:---Bugungi matematika fanimizning shiorini tinglang bolajonlar.
Matematika fanlar ichra shoh } [ slayd korsatish]
Uning sirlaridan bolamiz ogoh.
Salom aziz mehmonlar,

Bugun quvnoq darsimizga
Xush kelibsiz ,marhabo!
Hisob ilmi bilan siz,
Hamroh boling doimo.

---Bolajonlar bilasizmi bugun biz sizlar bilan Matematika olamiga sayohatga chiqamiz. Qanday transport vositalarida sayohat qilish mumkin?[ slayd korsatiladi ]
---Barakalla bolajonlar, juda kop transport vositalarini bilar ekansiz. Biz bugun avtobusda sayohat qilamiz, har bir bekatda toxtab,misol,masalalar yechamiz. Maqollar,topishmoqlar aytamiz va oyinlar oynaymiz.
Bugungi darsimizga juda kop mehmonlarni taklif qilganman , xozir kelib qolishsa kerak.
( eshikni taqillatib Matematika kitobitimsolida bir oquvchi kirib keladi)
Oqituvchi:-- Keling marhamat.
Matematika kitobi: ---Salom bolajonlar,salom aziz ustozlar va mehmonlar.
Hisob ilmi kerakdir,
Har bir ogil va qizga .
Aqlini va fkrini
Soladi togri izga .



Oqituvchi:--- Matematika kitobi,bugun biz sayohatga chiqamiz keling siz ham biz bilan birga boling. Bolajonlar avtobusga chiqish uchun karra jadvalni yaxshi bilishimiz kerak. Berilgan kopaytirishga doir misollarni togri yecha olsak yol chiptasini qolga kiritamiz.(Bolalarga misollar yozilgan kartochkalar navbat bilan korsatiladi. Ular ogzaki yechadilar va javobini aytadilar.)
Matematika kitobi:---Barakalla bolajonlar, hammamiz sayohatga chiqish uchun avtobus chiptasini qolga kiritdik.Endi yolga hozirlik koramiz.




Oqituvchi:--Hamma darsga tayyormi?

Oquvchilar: -- Puxta bilim olmoqqa
Biz tayyormiz saboqqa.
Oqituvchi:---Barakalla ! Unday bolsa daftaringizga sayohatga chiqqan sanamizni yozib qoyamiz.
Iya bolajonlar avtobus eshiklari ochilmayapti,ular sehirli ,biz sehirli sonlarni bilamizmi?
Oquvchilar: --1,2,3,4,5,6,7,8,9,10(inhgliz tilida )
Oqituvchi:---Barakalla bolajonlar, avtobusning orqa eshigi uchun ham sehirli sonlarni aytishimiz lozim?Sonlarni on oralab sanaymiz ,marhamat.
Oquvchilar: --10,20,30,40,50,60,70,80,90,100.(ingliz tilida)
Oqituvchi --Barakalla bolajonlar sayohatga yol oldik.
---- Who can tell me a poem about our motherland?
Oquvchi: Yurtim senga sher bitdim bu kun
Qiyosingni topmadim also.
Shoirlar bor, oz yurtin butun
Olam aro atagan tanho.
Ular sheri uchdi kop yiroq
Qanotida kumush diyori
Bir olka bor,dunyoda biroq
Bitilmagan dostondir bori
Faqat ojiz qalamim manim
Ozbekiston ,Vatanim manim.
[Vatan haqida slayd korsatiladi]






Oqituvchi ---Who can tell me the poem about teachers?
Oquvchi: Agar mening yetsa edi imkon qudratim,
Xazinalar bolsa edi izmimda agar
Zahmatingiz, mehnatingiz haqqi hurmati
Ustoz, sizga qoyar edim oltindan haykal.
[oqituvchilar haqida slayd korsatiladi]


Oqituvchi:---Rahmat bolajonlar. Mana zerikmasdan Misollarbekatiga yetib keldik. Marhamat daftarlaringizga misollarni yozib togri yechishga harakat qiling.

1500+1000=2500 3450+550=4000 4575-3075= 1500
1200+800=2000 2500-400=2100 5650-5550=100 [slayd korsatiladi]




Oqituvchi: ---Bolajonlar siz daftaringizda misollarni yechguningizga qadar men sizlarga topishmoq beraman.Diqqat bilan tinglang.

Tort ortoq bor zor ishi
Odam.olam , tashvishi.
Har biri xursand etar
Izma iz kelib ketar. [ Yil fasllari]





Biz edik-biz edik
Ottiz ikki qiz edik
Ikki safga tizildik
Birin ketin uzildik. [tish]



Oquvchi:----Ustoz men ham matematika fani haqida sher bilaman aytib bersam maylimi?
Oqituvchi: --- Ha albatta marhamat.
Oquvchi:
Bu fan yaqin dostimiz
Mojizalar makoni
Unga mehr qoysa kim
Ortar ilmi , imkoni.

Oqituvchi:----Rahmat barakalla!Yolimizda davom etamiz.mana Masalabekatiga yetib keldik.Sayohatimizni davom ettirish uchun avtobusimizga yonilgi quyish kerak.Biz siz bilan qancha yonilgi sarflanishini topishimiz zarur.
Masala : Manzilga yetguncha 60 litr yonilgi kerak boladi.Biz esa yonilgini 4 dan 1 qismini sarf qildik. Haydovchi avtobusga yana qancha litr yonilgi quydirishi kerak?

Sharti: Yechish:
Hamma yol uchun 60 litr yonilgi ketadi. 60:4=15
Sarf qilindi 4/1qismi 60-15=45
Qolgan yol uchun yana qancha yoqilgi quyish zarur-? Javob:Manzilga yetish uchun 45 l yoqilgi quyish zarur.
[ slayd korsatiladi]

















Oqituvchi :---Kelinglar avtobusimizga yoqilgi quygunlariga qadar biz siz bilan oyin oynab turamiz Oqituvchi:---- Two multiply two is? 2x2=4
Oquvchi:-----Four. 4
Oqituvchi:---- Two multiply five is? 2x5=10
Oquvchi:----Ten
Oqituvchi:---- Six multiply two is? 6x2=12
Oquvchi:---Twelve
Oqituvchi:---- Four multiply two is? 4x2=8
Oquvchi :--Eight
Oqituvchi:---- Bolalar qaranglar quyonchalr.Ularga yordamingiz kerakka oxshaydi.
(Bir necha oquvchilar quyonchalar timsolida oquvchilarga murojat etadilar.)musiqa ostida
Oquvchi quyonchalar:----savatimizda 40 ta qongiroq bor edi.Yolda dostlarimizga 10tasini tarqatdik.Bori va Tulkioyga ham 15 tasini berdik. Savatimizda nechta qongiroq qoldi ekan-a?Bizga yordam berasizmi bolajonlar.


Sharti: Yechish:
Bor edi 40 ta. 40-10=30
Dostlariga berishdi 10 tasini 30-15=15
Bori va Tulkioyga ham 15 tasi Javob: Savatda 15 ta qongiroq qoldi.
Qoldi -?
[ slayd korsatiladi]








Oquvchi quyonchalar:-- Rahmat sizlarga bolajonlar , bu qongiroqchalar oddiy emas ular sehirli.Niyyat qiling, qongiroqchalarni qattiq silkiting.Hamma qilgan niyyatlaringiz amalga oshadi .
( hammaga qongiroqchalar berib chiqiladi )
Xayr yolingiz bexatar bolsin.

Sayohatchilar yolda ketayotib 10 ta raqamli topishmoqni yechimini toppish uchun toxtaydilar.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10



Raqamlarga mos sanalarni jadvalga toldiring. Masalan
1-oktabr Oqituvchi va murabbiylar kuni. Siz ham topib koring.
Topgan oquvchilar baholanadi va qolgani uyga vazifa qilib beriladi.
---- Mana bolajonlar maydonchamizga ham yetib keldik.Sayohatimiz sizga yoqdimi,nimasi bilan yoqdi?Dars davomida nimalarni bilib oldingiz.

Matematika kitobi:---2015yil bilan xayrlashib ,sanoqli kunlardan keyin 2016 yilga ham kirib boramiz . Bilasizmi bolajonlar 2016 yil maymun yili bu yil qanday nomlandi? Bu yil hammaga baxt ,omad ,boylik, tinchlik olib keladi . Biz bir narsani bilamiz ustoz siz ham maymun burji ostida tugilgansiz shunga sizdan iltimosimiz bor biz uchun archa qiyofasiga kirib bersangiz .
(ustoz archa qiyofasidagi kiyimda turadi bolajonlar esa niyatlari yozilgan archa oyinchoqlarini ilib qoyadilar.)
-----Rahmat bolajonlar bugun hamma oquvchilar darsda faol qatnashdingiz, hammangizga rahmat .Uyga vazifani topib keling. Xayr omon boling.

dle 10.3 forex
Hurmatli mehmon, Siz saytimizga ro'yxatdan o'tmaganlar qatoridasiz.
Biz sizga Ro'yxatdan o'tishni yoki sizga taqdim etilgan Login va Parol bilan saytga kirishingizni so'raymiz.

Ism:*
E-Mail:
Izoh:
| | |
Maxfiy kodni yozing: *